سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن خبری

اصطلاح "شیشه دید" به لوله شیشه ای شفاف یا اجزای پنجره یک قطعه از سایت گلاس یا تجاری گفته می شود که به ناظران اجازه می دهد دید واضحی از آنچه در داخل ظرف رخ می دهد داشته باشند.

 

در حالی که عینک دید می تواند طیف وسیعی از عملکردها را تأمین کند ، اما در درجه اول برای دید استفاده می شود. آنها به اپراتورها اجازه می دهند تا فرآیندهای رخ داده در مخازن ، لوله ها و سایر تجهیزات محصور شده را بصری کنترل کنند. بسیاری از مخازن و سیستم های دیگ بخار حاوی عینک دید هستند  سلام سرما تا بتوانند کیفیت مطلوب را تضمین کرده و از پیشرفت شرایط عملیاتی خطرناک جلوگیری کنند.

 

 

 

برنامه های کاربردی

عینک بینایی در طیف گسترده ای از صنایع کاربرد دارد ، مانند:

 

داروسازی

سوخت های زیستی

فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی

آب و برق و انرژی

شیمیایی / پتروشیمی

 

 

تصفیه و مدیریت پساب

در داخل این صنایع ، آنها در تجهیزات و سیستمهای مختلفی استفاده می شوند ، از جمله:

 

سیستم های کنترل مایعات

سیستم های دیگ بخار

مشعل های صنعتی

پردازنده های کاغذ و کاغذ

پالایشگاه های نفت و گاز

اتومبیل و سایر وسایل نقلیه حمل و نقل

تجهیزات احتراق

دو نوع عینک دید برای استفاده در تجهیزات و سیستم های صنعتی و تجاری در دسترس است: پنجره های شیشه دید یا پنجره های دید.

 

پنجره های شیشه دید از مواد شیشه ای شفافی که با قاب های فلزی ذوب شده اند و به عنوان اجزای یک تکه عمل می کنند ، تشکیل شده اند. برخی از مزایای این نوع طراحی این است که شیشه با تجربه نیروهای فشاری (به جای کشش) تقویت می شود و قاب فلزی قسمت عمده تنش نصب را جذب می کند. این کیفیت اخیر باعث می شود که پنجره در برابر سایش ، پارگی ، باقی مانده و پیچ و مهره های ناهموار مقاومت کند. تولید کنندگان به طور کلی پنجره های شیشه دید را بسیار مقرون به صرفه و قابل استفاده مجدد می دانند.

 

شیشه دید که روی مخازن با یک عنصر روشنایی نصب می شود به عنوان یک پنجره درگاه دید یا یک نمای دید نامیده می شود. بعضی اوقات دو عینک دید روی مخزن نصب شده است: یکی در قسمت بالایی که اجازه می دهد نور خارجی به محفظه مخزن بتابد و دیگری در کنار آن که به اپراتور امکان مشاهده فضای داخلی مخزن را می دهد.

 

 

 

انتخاب مواد

هنگام تعیین و انتخاب ماده منبع مناسب جهت استفاده برای شیشه دید ، چندین فاکتور اصلی باید در خاطر داشته باشید. این عوامل عبارتند از:

 

حداکثر دما پیش بینی شده

دمای عملیاتی درون تجهیزات یا سیستم می تواند بر عملکرد مواد شیشه ای بینایی تأثیر بگذارد. برخی از مواد فقط برای دمای کاری کمتر از 300 درجه فارنهایت مناسب هستند ، در حالی که برخی دیگر از بالای 500 درجه فارنهایت موثر هستند.

 

شوک حرارتی

مهندسان شیشه بینایی باید تغییر دما را سریع در نظر بگیرند. شیشه هایی که ضرایب انبساط حرارتی بالا ، هدایت حرارتی کم و دوام کمی دارند ، برای محیط های کاری که دارای نوسانات سریع یا شدید دما هستند مناسب نیستند. مهندسان از فرمول زیر برای تعیین مقاومت ماده خاصی در برابر شوک گرمایی استفاده می کنند (همچنین به آن پارامتر شوک حرارتی گفته می شود):

 

فرمول پارامتر شوک حرارتی

 

در این معادله ، k هدایت حرارتی است ، σT حداکثر کششی است که ماده می تواند تحمل کند ، α ضریب انبساط حرارتی است ، E مدول یانگ است و ν نسبت پواسون است.

 

خوردگی

برخی مواد سوزاننده یا اسیدی می توانند باعث "کدر شدن" شیشه بینایی شوند که مانع دید داخلی می شود و یکپارچگی کلی پنجره شیشه را به خطر می اندازد. در کاربردهایی که تحت چنین شرایطی قرار دارند ، باید از مواد شیشه ای با مقاومت در برابر خوردگی بالا استفاده شود.

 

سایش

ذرات خشن یا سایر عناصر ساینده می توانند به تدریج شیشه دید را فرسایش دهند ، مانع دید اپراتور شده و از یکپارچگی ساختاری جز the می کاهد. طراحان باید از مواد ضخیم و بادوام در محیط های ساینده استفاده کنند. بازرسی منظم نیز برای حفظ طول عمر عینک دید ضروری است.

 

فشار

با توجه به عینک دید ، فشار می تواند به فشار کار ، طراحی ، آزمایش یا ترکیدگی اشاره داشته باشد. پس از تعیین همه این مقادیر ، انتخاب ماده ای (و ضخامت ماده) که توانایی دستیابی به آنها را داشته باشد مهم است.

 

https://salamsarma.ir/product-category/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA/eca-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%AF%D9%84%D8%A7%D8%B3/


https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir